Twierdza D'Arnise

Twierdza dla wojowników, barbarzyńców i mnichów. Otrzymuje się ją po wykonaniu zadania dla Nali. Dzięki możliwości zbierania podatków od poddanych można całkiem nieźle zarobić. Zadania związane z twierdzą są dość ciekawe, a ostatnie, czyli obrona twierdzy przed Roenalami, pozwala też na odrobinę walki.

Zakony

Kapłani mają możliwość przyłączenia się do zakonu boga którego wyznają. Całkiem przemyślane są zadania, ponieważ sposób ich wykonania zależy od tego, do którego zakonu się przynależy. Za niektóre sposoby dostaje się więcej doświadczenia niż za inne, i tak najlepszy sposób wykonania zadania przez kapłana Talosa dla kapłana Helma czy Lathandera moży być katastrofalny.

Chatka Łowcy

Łowca po wykonaniu zadań na Wzgórzach Umar otrzymuje od zadowolonych mieszkańców chatkę Mereli. Zadania tutaj związane są z wzgórzami i ich okolicą. Pozytywnym aspektem tych zadań jest to że Łowca otrzymuje najpotężniejszą figurkę w całej grze, a mianowicie Figurkę Ogara Astralnego.

Gaj Druidów

Druid może otrzymać we władanie gaj znajdujący się niedaleko targowa, jeżeli wyzwie na pojedynek Najwyższą druidkę cienia i wygra. Po wykonaniu pierwszego z zadań otrzyma figurkę złotego lwa. Zadania związane są dość ciekawe, jednak nie odbiegają zbytnio konwencją od standardów i są raczej mało skomplikowane.

Zakon Promiennego Serca

Paladyn może się przyłączyć do zakonu po wykonaniu zadań na wzgórzach wichrowej włóczni. Zadania są powiązane z trybem życia paladyna, a jedno z nich polega na zabiciu Firkraga i odzyskaniu krasomira - najpotężniejszego miecza w całej grze.

Teatr

Teatr może otrzymać bard, po wykonaniu zadania związanego z Haerdalisem. Zadania tutaj są chyba najbardziej przemyślane i zakręcone. Już na samym początku trzeba odeprzeć atak tungańczyków, a im dalej tym ciekawiej :).

Gildia Złodziei Cienia

 Złodziej po wykonaniu zadania z Mae'varem przejmuje jego gildię. Jest to moim zdaniem najbardziej dochodowa twierdza, niestety jej największą wadą jest to że co tydzień trzeba płacić pewną kwotę Renalowi Krwawemu Skalpowi. Jednak jeśli odpowiednio pokieruje działaniami naszych podwładnych to zysk jest przyzwoity. Zadania powiązane są ze śmiercią Mae'vara i działalnością gildi.