Wojownicy:

Wojownik to fechmistrz i żołnierz. Życie swe spędza na poznawaniu broni i taktyk. Można go znaleźć zarówno na polu bitwy, jak i walczącego z potworami czy złoczyńcami. Dobry wojownik jeśli chce przetrwać musi być silny i zdrowy.

 

Specjalne zdolności: zaawansowana specjalizacja

Ograniczenia: brak

 

Berserker

 Wojownik ten utrzymuje bliski kontakt ze zwierzęcą  stroną swojej natury i może podczas walki wprowadzać się w stan umysłu, który pozwala mu walczyć dłużej i bardziej zaciekle od zwykłego człowieka. Berserkerzy są zazwyczaj barbarzyńcami ale nie zawsze. Czasem jest to świadoma decyzja osiągnięta przez treningi.

 

Specjalne zdolności: Szał bitewny

Ograniczenia: nie może specjalizować się w broniach dystansowych.

 

Zabójca Magów

Wojownik ten został specjalnie wyszkolony przez swoją sektę do zwalczania wszelkiego rodzaju czarodzieji.

 

Specjalne zdolności: Niewrażliwość na magię, przerywanie czarów

Ograniczenia: nie może używać magicznych przedmiotów po za zbroją i bronią

 

Kensai

Znany także jako "Święty Miecza". To wojownik wyszkolony tak, by stać się jednością ze swoim mieczem. Są śmiercionośni, szybcy i walczą bez obciążenia.

 

Specjalne zdolności: duże premie do walki, mistrzostwo w walce jeden na jednego

Ograniczenia: nie może nosić zbroi, rękawic, ani bransolet. Nie może strzelać

 

 

Łowcy:

Łowca to myśliwy, człowiek lasu, obeznany z bronią oraz arkanami tropienia i łowiectwa. Często pomaga zagubionym wędrowcom oraz uczciwym wieśniakom. Jeśli chcesz być łowcą, musisz mieć ponadprzeciętną siłę i mądrość.

 

Specjalne zdolności: specjalizacja, posługiwanie się dwoma rodzajami broni, rasowy wróg, krycie się oraz zauroczenie ssaków. Na ósmym poziomie, łowcy zdobywają umiejętność rzucania zaklęć kapłanów.

Ograniczenia: Tylko ludzie, elfy lub pół-elfy o dobrym chrakterze.

 

Łucznik

Łucznik jest idealnym strzelcem, zdolnym trafić w każdy cel. Aby tak dobrze opanować umiejętność strzelania z łuku musi poświęcić część umiejętności walki wręcz i noszenia zbroi.

 

Specjalne zdolności: Premie do strzelania. Mierzony strzał.

Ograniczenia: Nie może nosić metalowej zbroi. Nie może specjalizować się w broniach do walki wręcz.

 

Tropiciel

Tropiciele służą jako tajni zwiadowcy. Dobrze się czują zarówno wmieście, jak i w dziczy. To szpiedzy i informatorzy. Ich umiejętność ukrywania się czyni z nich niebezpiecznych przeciwników.

 

Specjalne zdolności: potrafi sztyletować jak złodziej. Ma ograniczony dostęp do czarów czarodzieji.

Ograniczenia: nie może nosić cięższej zbroi niż skórzana ćwiekowana

 

Władca Zwierząt

To wędrowiec, nie lubi cywilizowanych terenów. Posiada nadnaturalną więź ze zwierzętami. Zwierzęta są jego przyjaciółmi i towarzyszami broni. Władca zwierząt ma z nimi ograniczoną więź telepatyczną.

 

Specjalne zdolności: może wzywać na pomoc zwierzęta

Ograniczenia: nie może używać metalowej broni

 

 

Paladyni:

Paladyn to kwintesencja wojownika - odważny i szlachetny, wzorzec wszelkich cnót. Podobnie jak u wojownika - jego życie to walka. Jest jednak oddany ideałom prawości, sprawiedliwości, uczciwości i rycerskości. Stara się być żywym przykładem tych cnót, aby inni mogli czerpać z jego czynów zarówno naukę, jak i korzyści.

 

Specjalne zdolności: specjalizacja, nakładanie rąk, odpędzanie nieumarłych, +2 do wszystkich rzutów obronnych, ochrona przed złem oraz wyczuwanie zła. Na 9 poziomie, paladyni zdobywają umiejętność rzucania zaklęć kapłańskich.

Ograniczenia: tylko ludzie o praworządnym charakterze.

 

 

Kawaler

Ta klasa to najbardziej typowy obraz rycerza. Dżentelmen który ponad wszystko ceni swój honor, odwagę i lojalność. Specjalizuje się w zwalczaniu "klasycznych" złych potworów, takich jak smoki i demony.

 

Specjalne zdolności: premia do trafienia demonów i smoków, odporność na strach i trucizny, 20% odporności na kwas i ogień.

Ograniczenia: nie może strzelać

 

Inkwizytor

Inkwizytor poświęcił swe życie zwalczaniu adeptów złej magii i pokonaniu sił ciemności. W tym celu jego bóg obdarzył go pewnymi zdolnościami.

 

Specjalne zdolności: odporny na unieruchomienie i zauroczenie. Widzenie prawdy i Rozproszenie magii

Ograniczenia: Nie może używać zdolności "nakładanie rąk", nie może rzucać czarów kapłańskich, nie może odpędzać nieumarłych nie może leczyć chorób.

 

Łowca Nieumarłych

Ten święty mściciel rozwinął swe umiejętności w stronę zwalczania nieumarlych i innych nienaturalnych stworów. Jest odporny na wiele ich ataków

 

Specjalne zdolności: Odporność na unieruchomienie i wyssanie energii. Premie do trafienia nieumarłych

Ograniczenia: nie może używać "nakładania rąk".

 

 

Barbarzyńca

Barbarzyńca to świetny wojownik. Chociaż brakuje mu dyscypliny  normalnego wojownika, to może wprowadzić się w szał bitewny, stając się wyjątkowo twardym i silnym przeciwnikiem.

 

Specjalne zdolności: szybki ruch, szał bitewny, dużo punktów życia

Ograniczenia: nie może nosić zbroi płytowej ani pełnej płytowej. Nie może specjalizować się poza zwykłą specjalizację.

 

 

Kapłani: 

Kapłan (dowolnej religii) ma za zadanie zaspokajać duchowe potrzeby społeczności. To nie tylko obrońca, ale i uzdrowiciel. Nie stroni jednak od walki. W obliczu zła, kapłan świetnie poradzi sobie z samodzielnym znalezieniem jego źródła i zniszczeniem go.

 

Specjalne zdolności: odpędzanie nieumarłych, rzucanie czarów.

Ograniczenia: nie może używać siecznej lub kłującej.

 

Kapłan Talosa

Talos jest bogiem burz, zniszczenia i buntu. Kapłani władcy burz ostrzegają, że niezadowolony Talos ześle na ziemię zniszczenie.

 

Specjalne zdolności: rzuca Błyskawice i Burzową tarczę  

Ograniczenia: brak

 

Kapłan Helma

Wyznawcy neutralnego Boga Strażników i Obrońców są we własnych oczach wojownikami. Często postrzeganymi jako obrońcy niewinnych.

 

Specjalne zdolności: rzuca Widzenie prawdy i Przeszywający miecz 

Ograniczenia: brak

 

Kapłan Lathandera

Lathander jest bogiem odrodzenia, twórczości i młodości. Ma wyznawców niemal wszędzie. Istnieje wiele poświęconych jemu świątyń.

 

Specjalne zdolności: rzuca Unieruchomienie nieumarłych i Dar Lathandera 

Ograniczenia: brak

 

 

Druidzi:

Druidzi oddani są naturze i pokojowi; pustkowie jest ich domem. Posługują się specjalnymi mocami, żeby chronić równowagę w świecie.

 

Specjalne zdolności: zmiana postaci, rzucanie czarów. 

Ograniczenia: tylko ludzie i półelfy; mogą używać tylko skórzanych zbroi i tarcz; mogą walczyć tylko maczugami, strzałkami, włóczniami, sztyletami, procami lub kosturami

 

Druid Totemu

Ten druid identyfikuje się z konkretnym zwierzęciem, które najbardziej odzwierciedla jego ducha. Dzięki temu łączy go wyjątkowa więź ze światem zwierząt i potrafi przywołać duchy tego królestwa.

 

Specjalne zdolności: przywołuje ducha zwierzęcia

Ograniczenia: nie może zmieniać postaci

 

Zmiennokształtny 

Druid ten jest nazywany nie z powodu mnogości form w jaki może się zmieniać, ale z powodu całkowitego poświęcenia się jednej formie. Druid ten świadomie poddał się Likantropii, ale dzięki intensywnym badaniom i treningowi nauczył się kontrolować tę chorobę. Potrafi on zmieniać się w wilkołaka, najsławniejszego ze zmiennokształtnych.

 

Specjalne zdolności: przemiana w wilkołaka 

Ograniczenia: nie może nosić zbroi, nie może zmieniać się w inne postacie

 

ciciel

To członek specjalnej sekty druidów, poświęconej zwalczaniu istot plugawiących naturę. Mściciele posiadają moce niedostępne dla zwykłych druidów, pewne zdolności nabyte zostały poprzez wyczerpujące rytuały.

 

Specjalne zdolności: może zmieniać się w normalne postacie, a także w pająka miecznika, małą wiwernę lub salamandrę. Ma ograniczony dostęp do czarów czarodzieji

Ograniczenia: -2 do siły i kondycji

 

 

Mnich

Mnisi są wojownikami którzy dążą do doskonałości zarówno poprzez ćwiczenia, jak i kontemplacje. To wszechstronni wojownicy, szczególnie dobrze wyszkoleni w walce bez broni i zbroi. Mnisi mogą rzucać czary, ale mają własną, unikalną magię. Skupiają delikatną energię zwaną ki, dzięki której mogą dokonywać niewiarygodnych rzeczy. Najsławniejszą umiejętnością mnich jest ogłuszenie wroga gołą pięścią.

 

Specjalne zdolności: sztuki walki, szybki ruch, nakładanie rąk, zdolności złodziejski (ukrywanie się i wykrywanie pułapek) 

Ograniczenia: nie może nosić zbroi, nie może używać broni dwuręcznych.