Aerie (praworządna dobra, skrzydlaty elf, kobieta, mag/kapłan) należy do skrzydlatej rasy zwanej avarielami. Ale aerie schwytano, gdy jeszcze była mała i sprzedano w niewolę. Długie uwięzienie w klatce zniszczyło jej skrzydła i musiały zostać amputowane. Od tego czasu Aerie podróżuje z cyrkiem przez Amn i Tethyr , a ostatnio przybyła do Athkatli. Niewiele wie o świecie, ale w głębi serca jest dobra. Dobrze też włada magią, której nauczył ją jej opiekun, Quayle.

 Anomen Delryn (praworządny neutralny, mężczyzna, człowiek, wojownik/kapłan) należy do szlacheckiego rodu z Athkatli, ale przyłączył się bez zgody ojca do Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca. Musi jeszcze zasłużyć sobie na miejsce w szeregach. Na razie służy jako giermek i kapłan boga strażników, Helma. Anomen najbardziej pragnie udowodnić swoją wartość poszukując przygód i któregoś dnia przejść Próbę i stać się pełnoprawnym rycerzem Zakonu... ale jego pochopne osądy i arogancja utrudniają mu to zadanie.

Cernd (neutralny, mężczyzna, człowiek, zmiennokształtny) to wysoko postawiony druid z gaju na południe od Amn, w krainie Tethyru. Jako doświadczony druid, ostrożny zarówno w słowach, jak i czynach, często bywa wysyłany z misjami dla dobra swojego gaju. I bez wątpienia gotów jest poświęcić swe życie "by służyć równowadze". Ostatnio pojawiły się plotki o kłopotach w gaju druidów w Amn, niedaleko miasta targowo. Cernd został  wysłany by zbadać tę sprawę.

Edwin Odesseiron (praworządny zły, człowiek, mężczyzna, mistrz przywołań) jest jednym z Czerwonych Magów z Thay... ale trudno dowiedzieć się czegoś więcej od tego samolubnego czarodzieja. Nie wiadomo dlaczego przebywa właśnie tutaj. Ale kiedyś obiecał, że będzie służył graczowi przez rok. Po upadku Sarevoka opuścił Wrota Baldura i podobno zdobył znaczącą pozycję wśród Złodzieji Cienia w Amn. Zapewne można go znaleźć w dzielnicy portowej tego miasta.

Haer'dalis (chaotyczny neutralny, mężczyzna, diabelstwo, fechmistrz) jest nie z tej ziemi - w jego żyłach krąży krew demonicznych przodków, przez co wygląda dość, niecodziennie i otacza go aura, która przyprawia o dreszcze "pierwszosferowców" (mieszkańców pierwszej sfery materialnej). Bard nadrabia to swym dowcipem i urokiem osobistym. Przekroczył granicę sfer wraz z grupą trubadurów, która tymczasowo osiedliła się w teatrze pod oberżą Pięć Dzbanów, w dzielnicy portowej Athkatli. Teatr zyskuje popularność, ale Haer'dalisa ostatnio w nim nie ma.

Imoen (neutralna dobra, kobieta, człowiek, złodziej/mag) była innym wychowankiem Goriona. Ma tyle samo lat co postać gracza i wspólnie wychowali się w Candelkeep. Po śmierci Goriona Imoen zwróciła swój bystry umysł w stronę sztuk magicznych i zazwyczaj przebywa w pobliżu drużyny gracza. Imoen jest wesoła, nie chowa uraz. Ale z czasem wszystko może się zmienić.

Jaheira (neutralna, kobieta, półelf, wojownik/druid) i jej mąż, Khalid, należą do organizacji Harfiarzy. Są też dawnymi przyjaciółmi Goriona. Przed jego śmiercią obiecali mu, że zaopiekują się jego podopiecznym... i poważnie potraktowali tę obietnicę. Jaheira jest poważna, zdecydowana i zawsze dąży do celu.


Jan Jansen (chaotyczny neutralny, mężczyzna, gnom, złodziej/iluzjonista) jest członkiem niesławnego klanu jansenów, którego przedstawicieli można spotkać w miastach i wioskach całego Amn i Wybrzeża Mieczy (a jeśli wierzyć plotkom, to nawet dalej). Jansenowie są znani z wynalazczości i żądzy przygód (a także haniebnych śmierci). Jan nie jest wyjątkiem. Z zamiłowania jest wynalazcą, ale dostosowywał swój zawód do bieżącej sytuacji. Według jego własnych słów, zdobywał i tracił fortuny, był poszukiwaczem przygód, sprzedawcą rzepy i służącym czarodziei. Obecnie można go spotkać w Athkatli, jak sprzedaje towary wątpliwego pochodzenia (najbardziej lubi bogatą Dzielnicę rządową).

Keldorn Firecam (praworządny dobry, mężczyzna, człowiek, inkwizytor) jeden z najpotężniejszych i najbardziej szanowanych przedstawicieli Zakonu Promiennego Serca, ale nie ma jeszcze stanowiska we  władzach Zakonu. Chętnie przyłącza się do grup poszukiwaczy przygód, którzy mają dobre i uczciwe cele. Zazwyczaj można go spotkać w dzielnicy świątyń Athkatli, ponieważ tam znajduje się kwatera główna Zakonu Promiennego Serca.

Korgan Krwawy Topór (chaotyczny zły, mężczyzna, krasnolud, berserker) to pewny siebie poszukiwacz przygód. Jego przeszłość obfituje w akty przemocy i konflikty z członkami drużyn, które często kończyły się rozlewem krwi. Ale niewielu może się z nim równać. Z toporem w ręku gotów jest stanąć do każdej walki, nie zwracając  uwagi na swoje szanse. Plotka niesie że Korgan przebywa w Athkatli, gdzie zapija wspomnienie po ostatniej, nieudanej wyprawie.

Mazzy Fentan (praworządna dobra, kobieta, niziołek, wojownik) jest przywódczynią grupy poszukiwaczy przygód z Targowa. Ta grupa zdobyła w ostatnim czasie sporą sławę. Mazzy jest podobna do paladyna, jak to tylko możliwe w przypadku niziołka. Służy bogini wojny niziołków Arvoreen, a jej odwaga i honor nie mogą być podawane w wątpliwość. Ostatnio Mazzy wyruszyła ze swą drużyną na Wzgórza Umar i jeszcze nie wróciła.

Minsc (chaotyczny dobry, człowiek, mężczyzna, łowca) to silny wojownik z krainy Rasheman, na wschodzie Faerunu. W okolice Wrót Baldura trafił służąc jako obrońca wiedźmy Dynaheir. W walce jest groźnym berserkerem, ale wygląda na to że zraniono go w głowę, ponieważ jest bardzo przywiązany do swojego chomika, Boo. Minsc wierzy że Boo jest Miniaturowym Olbrzymim Chomikiem Kosmicznym, który mówi do niego i jest jego nauczycielem. Tak czy inaczej, Minsc jest lojalnym towarzyszem i zazwyczaj przebywa w pobliżu postaci gracza.

Nalia d'Arnise (chaotyczna dobra, kobieta, człowiek, złodziej/mag) należy do klasy uprzywilejowanej. Jej ojciec jest księciem i włada dużą krainą ze swego rodzinnego zamku. Nalia bardziej utożsamia się z biedakami niż z równymi jej stanem i wielokrotnie wykradała się z zamku, by pomóc ubogim. Nalia jest nieco naiwna, ale jest inteligentną kobietą i szybko zamienia się w utalentowaną czarodziejkę. ostatnio krążą plotki o kłopotach w zamku d'Arnise. Nalę widziano w różnych gospodach Athkatli, gdy starała się wynająć najemników.

Valygar Corthala (neutralny dobry, mężczyzna, człowiek, tropiciel) cieszy się wątpliwą sławą w Athkatli, ponieważ należy do szlacheckiego rodu znanego z magicznych talentów... a w Amn nie przepadają za czarodziejami. Właśnie przez czarodziejskich przodków rod Valygara zrujnował się finansowo. Valygar całe życie starał się radzić sobie z przeszłością rodziny, ale stał się zgorzkniały i nienawidzi magii. Ostatnio podobno Valygar rozgniewał zakapturzonych czarodziei, którzy pilnują by w Athkatli przestrzegano zakazu używania magii. Valygar podobno uciekł z ich powodu z miasta.

Viconia de Vir (neutralna zła, kobieta, drow, kapłan) jest wygnańcem ze swej podziemnej ojczyzny. Uciekła z Menzoberranzan na powierzchnię jako ofiara intryg politycznych. Viconia czci swoją boginię, Shar. Jej wygnanie na powierzchnię nie jest zbyt miłe, mieszkańcy powierzchni najchętniej zabiliby ją dla zasady. Po spotkaniu gracza Viconia osiedliła się w okolicy Beregostu... chociaż ostatnie plotki mówią, że przebywa w athkatli.

Yoshimo (neutralny, mężczyzna, człowiek, łowca nagród) to złodziej z Kara-Tur, daleko z poza Faerunu. Postępuje z honorem i zgodnie z kulturą swej dalekiej ojczyzny. Często napotykał trudności, próbując zaaklimatyzować się w krainach zachodu. Ale lubi wyzwania i nie pozwoli, by takie drobiazgi go zniechęciły. Wędruje po świecie i pracuje dla każdego, kto ma pieniądze, by mu zapłacić. Przez pewien czas był w Athkatli i miał okazję nawiązać tam kontakt ze światkiem przestępczym.